Tekan sini

Sunday, October 31

Comel dah jadi scottish fold?

Wajah Comel 3 tahun lalu
Masih ingat dengan Comel? Comel yang telah hilang kesempurnaan dari segi fizikal tetapi dia tidak cacat ye. dia tetap comel. Haritukan dia sakit telinga. kalau tak ingat, tengok kat SINI
Selepas dia menjalani pembedahan untuk merawat telinga nya, Comel di tahan hampir dua minggu di vet. Bila dh bawak balik, tak tergamak pulak nak amik gambar dia. Telinga comel penuh dengan jahitan. Kesian sangat tengok dia bila gatal telinga. Ini gambar seminggu selepas jahitan di buka. Muka pun tension je...
Dan ini merupakan wajah Comel hari ini. Telinga dh macam scottish fold. Kesian comel. Berbeza dengan wajahnya dulu
Owh, lupa nak bagitau. Muka comel memang macam ni ye. sentiasa nampak masam dan tension.
Padahal sangat manja...
Cik Marie pun mula-mula tak percaya Comel ni manja...
Ha! garu lagik... Nak cuci tak kasi.

Celoteh Nomi: Hiyaaaarggghhhhh.....!!! Aunty Comel cool...

Friday, October 29

mari bersantai...

Memperkenalkan adik manis ketua dayang Lucy sedang beristirehat...Wajah yang diam ini tak bermakna dia tak peduli.
Agak pemalu tapi sangat2 bizibodi.
Suka kalau orang datang. Tidak suka kanak2 dan orang pakai topi.
Sila jangan pakai topi datang kerumah kami.
Suka makan roti canai.
Ini ketua segala hulubalang dalam istana.
Tukang buat announcement bila ada tetamu datang.
atau pun ketika orang lalu lalang.
Tidak berapa gemar dengan lelaki bertubuh besar. dan suke mengusik perempuan yang takut dengannya. Ini juga merupakan 'alarm' semulajadi kami.
paling selamat ketika dia bertugas. sangat2 sayangkan keluarganya. Inilah BOB. Hobi suke menari dengan ku. makanan kegemaran, ikan.

===================================================

Salam sayang sahabatku sekalian. Dah diperkenalkan Pengawal istana dan ketua dayang istana kami. Sekarang nak memperkenalkan tuan puteri kami. Jeng jeng jeng...... takmo cakap banyak or tulis panjang2. sila lah jamu mata anda dengan aksi2 budak yang sedang ditimpa PERASAAN ini. Inilah keje dia hari2. Mummy suke tgk Nomi camni. Nampak sgt selesa dan happy... Dah pueh golek atas katil, dia sambung lak golek atas kain lap kaki. pastu naik balik atas katil.. pastu tido ngan mummy. ... aduh...nomi... nomi...Maaf mummy tak kaver'GILOS'Suka btol dia ngan cermin ni. cermin ni sebenarnya nak gantung tp tak gantung2. skrg dh jadi cermin Nomi...Sekali lagi minta maaf sebab tak kaverNi amik sebelum pegi kelah ngan cik Rozi sekeluarga. Cik Marie nampak aper tu.... sila jgn gelak ye(rahsia kami bertiga)

Celoteh Nomi: Sukati la mummy... The most important thing is i get good sleep. Mummy nak cepat sihat kene tido macam Nomi...(cakap dalam slang mat salleh ye)

Thursday, October 28

Nomi dengan Mustapha

Lama Chika tak buka blog. Keadaan kesihatan dan kebizian kerja dan pelbagai aktiviti di hari minggu tidak mengizinkan. Padahal budak2 ni banyak nak bercerita. Terutamanya Si Nomi ni ha...

Sejak balik dr Kuala Gandah Bulan lepas, Chika deman dan batuk2. sampai hari ni masih tak baik2. Demam kejap ada, kejap tak de. Tiba2 smalam melarat. Selsema plak. Plus gastrik... hadoi... Dugaan , terima dengan tenang. Makan ubat dan tido je... dah 1 hari tido. Hari ni rasa sedikit segar. hehehe Maka terimalah blog hasil dari demam yang tak sudah2. Kalau ada apa2 terkurang ke, terlebih ke, harap maaf la ye. Dari segi fizikal ok lagi. Bab mental ni susah nak cakap. kepala high tempreture je... muahahahahaha

KISAH NOMI DENGAN MUSTAPHANomi pun ader jugak... Ingatkan Dottie ngan Aboo je ader...
Mummy kasi sebab tak mau kamu rasa berkecil hati. Dulu Mickey ngan Nemo pun ader
Nomi tak kisah pun kalu tak de Mummy...
Tapa ni tak leh gosok Nomi btol2 macam Mummy...
Kamu tido je la ngan Tapa tu. Cakap banyak pulak..
Suke paksa orang taw... tasuke tasuke

video

Celoteh Nomi: Buruk perangai kucing jantan bila main teddy bear kan?

Tuesday, October 5

HAPPY CAT AWARD to NOMI

I have receive an award from my BFF Miss Marilyn. I believe this award is not meant for me. But its for my baby Sharifah Nomilani @ nomilana aka NOMI.
Rules and Regulations:
******************************************************************************
The rule is simple!
The only thing that the awardees need to do is to list FIVE things that made them happy, and LINK to the blog that has given them the award! Then, pass it to SIX cat-lover blogs. We request some PHOTOS too :D ******************************************************************************
Hello everyone... please just call me Nomi. Sometimes Aunty Marie call me Pah... Owh, please... I really dont know how to respond when she call me that???
Grrreeaoowwwww...

First of all i would like to thank a million to my amazing mummy because she actually allowed me to post this award in her blog. And thank you to Aunty Marie for giving this award. I am a very2 Happy Cat...

I am happy when...

1. Posing for mummy's camera...
Gorgeous isn't it? I know i am... Muhahahaha
This is me showing my big beautiful eyes...
2. Spending some quality time with my BFF Miss Mili. She's my 'kakak', my 'mentor', my 'buddy' and we always hang out at next door's front yard....' I do love her company...
This picture was taken when i was on duty (security assistant)
3. Napping
This is not my best picture.

4. Stretching & cleaning myself...
~lalalalala~
Good for my back... Im not getting any younger.
So i better start working out NOW... Right? I need to remove my flabby tummy. Mummy, photo editor please...

5. Mummy (My biggest fan)
Sleeping with mummy
'manja' with mummy

get kiss kiss from mummy...


Am I the lucky one? I am...

Now we would like to pass the award to SIX friends including to our new blog friends.
1 ::MiszPinkieWinkie~Dottie's nanny::
2 ::PapaHero~Hero's daddy::
3 ::Izan~Cocrot's mummy::
4 ::Si Tedi~Dak Oren's Mummy::
5 ::Cik Siti~Senget's angel::
6 ::PapaMeow~Hawa's angel::

P/s : To not spoil the fun and to keep the originality of this award; to my friends who blogging in other language, I hope u guys can post about this Awards in dual-language. No offense ya. Prrrrrrrs~

Monday, October 4

Yang bisa buat ku tersenyum...

Bahagianya mereka
video

Celoteh Nomi: Ala tomey tomey... anak tucen tomey...Comelnye Agatha...

Saturday, October 2

Best nya dapat main ngan Slendang dan Siput

Hari Jumaat Chika amik cuti satu hari. Bawak mami dengan kawan dia pergi Elephant Sanctuary. Dah lama x pergi. Last visit adala dalam 7 thn lepas. Kali ni Chika heret Cik Marilyn ikut serta. Best kan Cik Marie? Kalau ada kawan2 yang nak pergi boleh la google website dia http://www.myelephants.org/ Ely.. ely.. elephant. Wah seronok Cik Marie
My mother

Kuala Gandah Elephant Sactuary ni tak susah pun nak pergi. Masuk je Hiway nak ke Kuantan pastu keluar kat Lanchang. Dari situ ada signboard sepanjang perjalanan. Pastikan anda tau membaca..hehehe Tengokla betapa happynya muka Cik Marie. Tengah tak sabar2 nak main ngan gajahAda butterfly hinggap kat tangan Cik Marie. Lama lak tu duduk kat situ. Ehem-ehem... Cik Marie senget la...
video
video
videoYey, dapat main ngan anak gajahMasa untuk memberi dorang makan... Dorang makan buah-buahan. Kalau gajah yg kecik2 ni makan kacang
Kami sangat Happy. Anda bila lagi?

Ada 4 ekor gajah besar yang dibiarkan bermesra dengan kami. Budak ini namanya Abot. 15 thn. Dulu datang sini, Abot masih kecil. Kawan baiknya nama mawar. Kedua2 nya datang dari Johor. Abot kalau tak salah, terpisah dari ibunya masa dia masih kecil. Diselamatkan dan ditempatkan disini. Penjaganya cakap, Abot ni la yang paling degil. Hehehe comel tau dorang ni. Ada dua ekor lagi gajah dewasa yang sudah dilatih untuk melayan kerenah manusia yang datang. Ada Pian yang dibawa dari Myanmar dan sekor lagi Mala yang dibawa dari India.

Gajah kudung
video
Kat sini diorang aturkan kan aktiviti untuk kita bermesra dengan gajah2 ni. ada aktiviti memberi gajah2 ni makan, pastu menunggang gajah, bergambar dan bermesra dengan anak2 gajah, dan last sekali mandi dengan gajah. Yang tu paling best. Dulu2 kalau datang, mesti tak dapat nak mandi ngan gajah. Tapi kali ni Chika tak lepaskan peluang.

Chika ditangkap basah oleh Cik Marie
video
Anak2 gajah yang mandi ngan Chika ni nama Selendang dan siput. Siput ni manja. Nama manja puuut...(siap berlagu)Basah kuyup. Tapi seronok sgt.

Bonda tercinta pun seronok. Dia la paling suka sekali. Mami pernah cakap, kalau gajah tu tak besar2, dah ada dah sekor dua kat umah. hahaha berangan.

Celoteh Nomi: Balik je dari Kuala Gandah, mummy demam panas. Nanny kata 101 degree farenheit. dekat 40 dah tu...