Tekan sini

Sunday, August 22

Nomi... budak degil ni...

Sayang baby mummy ni....Tido pun nak pelok je... nak orang urut badan dia yang sakit-sakit...Sudah tiga hari Nomi sakit. Rupa-rupanya malam Khamis masa aku kene gastrik, Mami cakap dia baring je kat sebelah. Kusangkakan Nomi kesian kan Mummy, rupa-rupanya Nomi pun sakit...Terdapat kesan melecet kecik di kulit kepala nya. Botak sikit. Aku letak minyak gamat. Mami kata ada kesan darah kat katilnya. Mungkin dari luka kat kepalanya. Kesian baby mummy ni...Kakinya pun sakit. Jalan terhenjut2...Hari Sabtu merupakan hari kedua dia sakit. Aku notice dia tak sihat pada petang Jumaat tu. Aku tengok dia tido je. Siang tido, malam pun tido. Balik keje hari jumaat pun tak di sambutnya. Ingatkan merayap tapi tido je kat katil mami. Hari pertama dia banyak berehat di bilik mami. Malam tu aku masukkan dia dalam bilik. Malam tu jugak la Cik Marie ngan sorang lagi bff, Cik Melor datang sleepover kat rumah. Maka penuh la bilik ku ngan hot babes. Tapi Nomi tido je dalam bakul Tak gerak2... Makan pun tak lalu.Aku urut je badan dia. Dan malam tu aku tertido sambil urut dia..Nampak tak ada botak skit kat atas dahi dia. Nampak tompok kaler pink sikitNomi nak turun untuk mengambil angin. lebih 24 jam dia berkurung dalam rumah. Tapi nak turun tak larat lagi...

*******************************************************************Hari Sabtu satu hari dia berehat kat belakang. Dah ada port baru. Lebih sunyi tapi tinggi..Nomi berehat di atas bilik kurungan. Bilik kurungan ini mami beli khas untuk anak-anaknya yang suka lari dari rumah. Calon pertama adalah koko. Waktu ini koko masih dikurungkan di dalam pantry sebab Bilik ini belum siap disediakan untuknya.Aku shak Nomi cedera sebab jatuh dari bukit ini sewaktu cubaannya untuk menangkap burung. Berkemungkinan juga sebab luka di kepalanya seolah2 dia jatuh. Bukannya bergaduh. Dan badannya lemah. Kaki sakit, suka di urut... kesian kan. Buas sangat la ni...
******************************************************************Petang tadi dia turun bawah, rehat kat laman belakang.Nomi.... kenyit2 mate lagi. Manja mummy ni...Dah rasa sihat ke?Dah dapat idea la tu...

videoDekat senja dia panjat pulak bukit ni. Sakit hati tengok. Kaki sakit pun nak panjat bukit lagi. Tapi bila mami menbebel, harusla aku membelanya. 'Kesian dia nak makan rumput kut....' Tak sampai hati dengar orang lain marah dia. hehehe manja Mummy ni, itu yang mengada-ngada sangat....
Tengok la. Nasib baik malam dia balik. Deejay pun balik. So tonite Nomi, Deejay and Stokin sleep with Mummy ye...

Celoteh Nomi: Yes Mum..Meoww...

5 comments:

  1. alala...ciannya nomi...
    cumil muka dia...mta bulat...

    (^_^)

    ReplyDelete
  2. aah ciannya dier..jln terdengkot2

    tinggi gak bukit tu ekk, tp bukannya boleh ditegah kan..dah mmg sifat dia camtu, sabo jelah huhuu

    ReplyDelete
  3. Anis; comel memang comel. Tapi buas macam jantan. huhuhu nak babab montot dia tak sampai hati...

    Meowwmania; itula, dorang semua selamba naik atas tu. Kite pun gayat tau...

    ReplyDelete
  4. nanti jumaat nie anuty marie p babab montot nomi tu. jgn nakal2 mami awak nak berjalan balik kg nie

    ReplyDelete
  5. hehehe Mummy nak holiday ngan aunty Marie tanpa nomi. Jaga diri tau...

    ReplyDelete

T e r i m a K a s i h